marți, martie 30, 2010

Negresa

Zilele trecute mi s-a facut o pofta grozava de negresa, asa ca am scotocit prin cutia cu retete a mamei in cautarea ..."mucenitzei" - da, reteta o am scrisa sub aceasta denumire, habar n-am cine si de ce a botezat-o astfel, pentru ca prajitura cu pricina e negresa toata ziua. Si ce negresa...sublima... De multe ori stau si ma intreb ce-mi place mai mult la ea: textura umeda si moale, gustul intens de cacao, pojghita cremoasa de deasupra sau bucatile de nuca crocanta raspandite prin tot blatul... Iar raspunsul vine de fiecare data invariabil: dupa ce am scos prajitura din cuptor si o las putin (cat mai putin :P) sa sa raceasca, imi tai 2-3 bucati mari (da' mari), pe care le devorez pe nerasuflate, fara sa-mi mai pese care-i blat, nuca sau glazura.

Ingrediente

(masurati cantitatile cu o cana de 250 ml)

- 1 1/2 cana zahar
- 1 1/2 cana faina
- 1 cana de lapte
- 1 cana de ulei
- 5 oua
- 3-4 linguri de cacao
- 6 linguri de nuca macinata
- un plic de zahar vanilinat
- un plic de praf de copt
- 1/4 lingurita de sare
- o cana plina cu bucati mari de nuca

Mod de preparare. Intr-o craticioara se amesteca zaharul + zaharul vanilinat + cacaua, apoi se adauga treptat laptele + uleiul, pana se omogenizeaza bine. Se pune pe foc si se lasa sa dea un clocot. Din aceasta compozitie se opreste o cana.

Restul compozitiei se lasa sa se raceasca, dupa care se incorporeaza, pe rand, cele 5 galbenusuri, amestecand continuu. Se adauga apoi nuca macinata, faina, albusurile batute spuma si praful de copt stins cu putina zeama de lamaie.


Se inglobeaza in compozitie bucatile de nuca.

Compozitia se toarna in tava unsa cu unt si tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit, la foc moderat, ~ 25-30 minute, pana trece testul scobitorii. Cand este aproape gata, se scoate tava din cuptor, se toarna peste blat crema de cacao ramasa si se intinde cu dosul unei linguri pe toata suprafata prajiturii, apoi se introduce din nou in cuptor si se mai coace ~ 10 minute, la foc mic. Se lasa sa se raceasca, apoi se taie patrate sau dreptunghiuri.

8 comentarii:

  1. ce minunata mucenita ta!imi place ,aici deci vin sigur de vreau negresa!un paste plin de bucurie si pace launtrica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar ca super!!!
    Si daca ma gandesc bine, daca inlocuiesc cana de lapte cu lapte de soia, e de post toata ziua..
    Multumim pentru reteta!
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Alison, esti oricand binevenita la mine, numai sa m-anunti din timp cand vii, ca sa pregatesc un platou de mucenite special pentru tine ;)

    Un Paste fericit si binecuvantat!

    @ m.t., noroc cu comentariul tau, altfel nu-mi dadeam seama ca am uitat sa trec ouale in lista ingredientelor, mea culpa! Deci chiar daca inlocuiesti laptele cu cel de soia, tot nu e de post :( Insa postul e aproape gata, deci de-acum poti face niste prajiturele pe cinste...poate chiar negresa mea :P

    Sarbatori fericite si tie!

    @ Goldielocks, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunata prajitura, azi am facut-o si eu. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Cristina, ma bucur ca ai incercat prajiturica si ca ti-a placut. Te mai astept cu drag pe la mine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Este o reteta excelenta, una din prajiturile mele preferate pe care am incercat-o si mi-a iesit foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. One big question: exista posibilitatea sa folosim drojdie uscata/proaspata in loc de praf de copt? Pana acum numai cu praf de copt am facut reteta, dar sunt curioasa daca iese si cu drojdie...

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere