marți, august 25, 2009

Caise pe orez

Ca sa fiu sincera, nu m-am dat niciodata in vant dupa lapte cu orez – de fapt singurul lucru care imi placea la castronelele frumos asezate pe masa era dulceata de deasupra :D. Am descoperit insa acesta foarte ingenioasa reteta: o combinatie inedita de orez cremos, caise parfumate si crusta crocanta de bezea! Ce mai...o bunatate (daca si pe mine m-a convins...;)) ! Este un desert gustos, hranitor, ideal pentru o dupa-amiaza in familie.

Pentru acest desert avem nevoie de :

- 1 cana cu orez ( sa fie mai mare)
- 1 l de lapte
- zahar : 2-3 linguri pentru orezul cu lapte, 5-6 linguri pentru sirop, 7 linguri pentru batut albusurile
- 1 plic zahar vanilat
- 1 lingura de unt
- 2 oua
- 7-8 caise
- putina sare

Primul pas : pregatim orezul cu lapte. Punem orezul intr-un ceaunel si turnam apa, cat sa-l cuprinda. Se lasa pe foc mic, pana se umfla orezul si scade apa. Apoi turnam laptele peste orez, putin cate putin. Cand orezul este bine fiert, punem zahar, dupa gust, sare si un plic de zahar vanilat. Luam orezul de pe foc si il lasam sa se racoreasca. Adaugam doua galbenusuri + untul (dar numai si numai dupa ce s-a racit, nu vrem sa se faca scrob :P)

Next! Din putina apa + zahar facem un sirop, in care punem caisele (taiate jumatati, fara samburi) si le lasam sa fiarba putin (cam 5-10 minute), la foc mic, sa nu se sfarame. Le scoatem cu lingura cu gauri si le punem pe o farfurie, sa se scurga putin.


Batem albusurile spuma cu cele 7 linguri de zahar.

Intr-un vas de yena pe care l-am uns cu unt punem asa : orezul, deasupra jumatatile de caise, apoi albusurile batute spuma.


Dam la cuptor, la foc mic, cca. 45 de minute.


Asa arata desertul nostru proaspat scos din cuptor - me very happy :)



Sectiune:

Un dulce tare prietenos, nu?


3 comentarii:

  1. @ m.t. - si super bun, sa stii! Am descoperit reteta asta vara cand caisele erau pe sfarsite si n-am apucat sa fac decat o singura data, dar anul asta imi iau revansa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine, o reteta foarte interesanta. Multumim.

    RăspundețiȘtergere