luni, octombrie 12, 2009

Mancare de pastai cu carne de porc

Nu puteam sa las sa treaca anul fara sa fi facut pastai cu carne, o mancare pe care mama o face de ani de zile si pe care, de cand am preluat eu stafeta in bucatarie, o pregatesc si eu cu mare drag. Asa ca am dat o fuga pana in piata, mi-am luat o sacosa plina cu pastai, am cumparat apoi carne proaspata de la Billa si m-am pus pe treaba.

Pentru un cratitoi de pastai cu carne ne sunt necesare:

  • 1 kg de carne de porc (eu am avut pulpa + piept cu os si putina slaninuta)
  • 1,300 kg de pastai (galbene)
  • 3 rosii marisoare
  • 1 legatura de marar
  • pasta de tomate

Taiem carnea cubulete si o punem la oparit, apoi aruncam apa si punem carnea la fiert, in alta apa (apa sa fie atat cat sa cuprinda carnea). Cand incepe sa fiarba, adaugam ceapa tocata marunt.

Curatam pastaile indepartand capetele si, daca este cazul, "atele", apoi le spalam bine, in 2-3 ape. Dupa ce carnea a fiert cam o ora, punem pastaile (intregi) si le lasam sa fiarba impreuna. La mine a mai durat aproximativ inca o ora.

Observatie: eu am facut mancarea acum vreo 3 saptamani, cand inca se mai gaseau in piata pastai proaspete, dar puteti folosi la fel de bine pastai congelate/conservate. Daca aveti pastai congelate procedati exact ca in cazul pastailor proaspete, iar daca pastaile sunt din conserva le veti pune mai la urma, cand carnea este aproape fiarta.

Cand carnea si pastaile sunt aproape fierte, punem mararul tocat fin, rosiile (taiate marunt, fara coji si seminte) si 2-3 linguri de pasta de tomate. Mai lasam pe foc inca un sfert de ora.

Daca doriti o mancare de pastai ceva mai usoara si mai saraca in grasimi, puteti inlocui carnea de porc cu carne de pui, dar in acest caz pastaile trebuie puse la fiert o data cu carnea + ceapa.

A, da, si nu uitati sa serviti cum se cuvine, si anume cu smantana :)

Un comentariu: