vineri, octombrie 30, 2009

Bors pescaresc

Mai e putin si incepe Postul Craciunului, mult mai permisiv si mai usor de tinut decat Postul Mare, zic eu: e si mai scurt ca durata, in plus zilele cu dezlegare la peste sunt destul de numeroase, oferindu-ne, din acest punct de vedere, posibilitatea de a introduce putina variatie in meniu. Cu aceasta ocazie m-am gandit sa va arat cum fac eu borsul de peste.

Pentru un bors minunat aveti nevoie de:
  • 1 kg de peste mare (eu am pus crap)
  • 1 kg de peste mic (caras)
  • zarzavat: 2 morcovi (unul mare + unul mic) + patrunjel si pastarnac (cate o radacina)
  • 1 ceapa mai mare
  • 2 ardei grasi
  • 3 linguri de orez
  • frunze de patrunjel + leustean (cate o legatura)
  • 1/2 l bors proaspat
Ceapa se taie marunt, ardeii se taie cubulete.

Radacinoasele se dau prin razatoarea mare si se pun la fiert in 3 l de apa, impreuna cu ardeii si ceapa.

Dupa ce incep sa fiarba legumele mai asteptam vreo 10 minute si adaugam orezul (spalat in mai multe ape). Punem sare, dupa gust.

Cand legumele sunt aproape fierte punem rosiile curatate de pielite si taiate marunt.



Tot acum adaugam si carasul (curatat si spalat in prealabil).



Cand pestele este fiert se scoate din oala cu o spumiera si se pune separat pe o farfurie. Apoi se toarna bors dupa gust ( mie imi place mai acru, am pus 1/2 l) si adauga verdeata tocata marunt. Se mai lasa sa dea un clocot, ...



...dupa care se pun bucatile de crap si se mai fierbe inca 10 minute la foc moderat.



Pofta mare sa aveti! Si nu uitati ca se mananca cu ardei iute, da?!

2 comentarii:

  1. Deja imi lasa gura apa gandidndu-ma la cat de minunat trebuie sa fie borsul asta al tau cu peste. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc :)
    Minunat a fost, intr-adevar, si asta mai ales datorita carasului, care ii da borsului o "dulceata" aparte (de la strabunica mea am invatat asta).

    RăspundețiȘtergere