marți, septembrie 08, 2009

Chec cu stafide, nuca si rahat



Cand eram mica, imi placea grozav de mult acest chec, nu numai pentru ca era nemaipomenit de bun si de aromat, dar si pentru ca mi se parea distractiv sa descopar intr-insul tot soiul de minunatii: stafide, nuca sau bucatele colorate de rahat. Iar eu, "lacoma si hapsana" cum eram (ca sa o citez pe mama), nici nu asteptam bine sa se raceasca, ma puneam degraba pe infulecat, degeaba mi se spunea ca o sa ma doara burta si toate alea. Anii au trecut, eu am crescut, dar la chec tot "lacoma si hapsana" am ramas :) Ca sa vedeti despre ce este vorba, am sa va impartasesc si voua reteta.

Iata si atotcuprinzatoarea lista a ingredientelor, sper ca n-am uitat nimic :)

- 250 g unt
- 6 oua
- 300 g zahar pudra
- 400 g faina
- 150 ml lapte
- 150 ml ulei
- un plic de praf de copt + 1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu
- 2-3 lingurite de cacao
- 1 plic de zahar vanilat
- un varf de cutit de sare
- 1 fiola de esenta de rom
- coaja rasa de la o lamaie
- nuci, stafide, rahat

Frecam untul cu zaharul pudra + zaharul vanilat, apoi adaugam galbenusurile, unul cate unul. Continuam sa amestecam pana la completa dizolvare a zaharului. Treptat si alternativ incorporam laptele si faina. Adaugam coaja rasa de lamaie si nu uitam nici de sare, e foarte importanta, eu folosesc la toate dulciurile pe baza de aluat.



Se sting praful de copt si bicarbonatul cu putina zeama de lamaie (sau cu otet) si apoi se adauga in castron, amestecand mereu pentru omogenizare. Adaugam treptat uleiul, sub amestecare continua. Albusurile se bat spuma tare ca pentru bezele si se incorporeaza in compozitie, amestecand usor. Punem si fiola de esenta de rom. Compozitia finala trebuie sa aiba o structura lejera:



Ungem o forma cu unt, o tapetam cu hartie de copt, apoi o ungem iarasi cu unt (in felul acesta checul se va desprinde mai usor dupa coacere). Separat, intr-un castron, punem 1/3 din compozitia obtinuta mai devreme, peste care adaugam 2-3 lingurite de cacao data prin sita. Se freaca cu lingura de lemn, pana cand se amesteca bine si aluatul este colorat deopotriva. In forma de chec adaugam, in urmatoarea ordine: 1/2 din compozitia alba ramasa, deasupra nuca si stafidele date prin faina, apoi compozitia cu cacao, bucatele de rahat si in cele din urma restul de compozitie alba. Nivelam frumos si introducem tava in cuptor, unde o lasam aproximativ 50-60 de minute, la o temperatura moderata.

Il scoatem din tava, il lasam sa se raceasca si il pudram cu zahar pe deasupra. E foarte buuuun, un super chec! In plus, are o textura foarte placuta, nu e din acela inecacios care parca-ti sta in gat :D. Practic n-am simtit niciodata nevoia sa testez vreo alta varianta de chec, e singura mea reteta, the one and only :) O felie (bine...doua...:)) de chec din asta, plus un pahar de iaurt (daca se poate tot facut in casa) si nu mai am nevoie de nimic altceva la micul dejun! Sper sa va placa si voua!


2 comentarii:

  1. Felicitari pentru blog. Am sa incerc prajitura asta chiar astazi. Daca tu ai facut toate astea, nu te mariti? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. hmmm pare delicios
    chiar acum o sa incerc si eu reteta asta dar fara stafide si rahat doar cu cacao

    RăspundețiȘtergere