miercuri, septembrie 09, 2009

Crap cu rosii la cuptor

Pe zapuseala de asta vara, mi-a fost aproape imposibil sa deschid cuptorul, in conditiile in care stau la etajul patru, fara umbra de copac in fata blocului si cu bucataria orientata taman spre sud. Acum insa vara s-a dus si, desi imi va fi dor de zilele frumoase si insorite care-au trecut, ma cuprinde o mare bucurie cand ma gandesc la ce de bunatati o sa pun pe masa (si pe blog, don't worry:)). Am deschis oficial sezonul cuptorului cu o mancare gustoasa, sanatoasa si destul de usor de preparat: crap cu rosii.

Ingrediente

  • 5 bucati de crap am avut eu (coada si capul le-am pastrat pentru bors)
  • 3-4 rosii
  • 3 ardei grasi
  • 1 lamaie
  • 2 catei de usturoi
  • 2 cepe
  • 1 paharel de vin (alb)
  • sare si piper
  • patrunjel verde
  • cimbru
  • ulei

Curatam bine pestele de solzi si de maruntaie, il taiem bucati potrivite, il presaram pe toate partile cu sare, piper si cimbru si il lasam deoparte. Intre timp ne ocupam de legume. Oparim rosiile, le decojim, apoi le taiem rondele. Taiam usturoiul feliute, ceapa rondele fine si ardeii fasii subtiri (eu ii tai pe latime, sunt mai frumosi asa :P). Mare atentie la lamaie, se curata foarte bine de coaja, altfel mancarea va capata un gust usor amar, destul de neplacut. Intr-un vas dreptunghiular de yena se punem ceapa + usturoiul, o parte din ardei, iar apoi feliile de peste. Deasupra asezam rosiile si restul de ardei. Strecuram printre bucatile de peste feliute de lamaie, taiate rondele. Mai presaram putina sare, garnisim cu patrunjel tocat marunt si stropim cu vin si ulei.

Mai admiram putin capodopera inainte de a o da la cuptor :)

Se introduce vasul in cuptorul preincalzit, unde se tine cca. o ora, la foc potrivit. Din cand in cand avem grija sa stropim pestele cu sosul din tava, ca sa nu se arda.

Pozele le-am facut pe fuga: nu prea a fost rost de ornat, dichiseli sau alte artificii estetice, cei de la masa fiind de-a dreptul iritati de demersul meu artistic :P. Intr-un fel, mi se pare si normal :)



3 comentarii:

  1. Mmmm ce bine arata!....mi-ai facut o pofta si chiar o sa fac zilele astea ca am un crap mare in congelator.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oana, ma bucur ca-ti place, eu chiar imi faceam ganduri negre in legatura cu modul in care arata, ca am facut pozele asa pe fuga si n-am apucat sa-l ornez cum mi-as fi dorit. Exceptand asta, sa stii ca e o bunatate de crap...

    RăspundețiȘtergere
  3. Oana, mie mi-e pofta de niste guvizi de la voi de la Constanta...

    RăspundețiȘtergere