miercuri, august 26, 2009

Iahnie de fasole boabe

Am primit de la bunica o traista mare de fasole boabe (sau boghi, cum se spune la noi, in Moldova), destul pentru o portie sanatoasa de iahnie. Si cum vara incercam sa mai reducem din consumul de carne, am pregatit varianta de post, fara ciolan afumat - a fost asa de bun, ca nici nu i-am simtit lipsa.

Ingrediente:

  • 1 kg de fasole boabe
  • 2 cepe
  • 1 morcov
  • 4 ardei grasi
  • 1 legatura de marar

N-am mai lasat fasolea sa sa inmoaie peste noapte, intrucat fasolea noua, cea care se gaseste in perioada asta a anului, fierbe destul de usor si asa. Deci se pune fasolea direct la fiert. Dupa cateva minute se scurge si se pune intr-o alta oala, cat sa o acopere de 1-2 degete (ca in imagine).

Cand incepe sa se inmoaie se adauga morcovul dat prin razatoarea mare, o ceapa tocata marunt si 2 ardei grasi taiati cubulete. Se pune sare dupa gust.

Separat se pun la undit 1 ceapa tocata marunt + ceilalti 2 ardei (taiati cubulete).

Rosiile le oparim in apa fierbinte, le curatam de pielita si le taiem si pe ele cubulete. Le adaugam peste ceapa si ardei. Se lasa legumele sa fiarba putin, cam 5-10 minute. Cand fasolea e aproape gata, le adaugam in cratita mare.

Adaugam si mararul tocat fin. Mai lasam cateva minute sa fiarba.

Si gata! Doua ore a durat toata tarasenia, dar a meritat! Miroase minunat, sa stiti! Si e buna, buna de tot :) De data aceasta am servit cu castraveciori murati, dar f. bine merge si cu o salatica de varza proaspata!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu