duminică, decembrie 13, 2009

Crap in saramura



Nu stiu vreo alta mancare facuta cu atat de putine ingrediente, dar care sa fie atat de gustoasa. Dintre toate retetele cu peste, asta e de departe preferata mea , imi place chiar mai mult decat cea cu legume la cuptor. Crapul in saramura este o mancare potrivita mai ales seara si asta din doua motive: unu, e usor si dietetic, fara prea multe grasimi si calorii, iar in al doilea rand...e pe baza de usturoi :D

Reteta o am dintr-o carte mai veche de-a mamei si apare insotita de precizarea: "reteta de la pescarii din Delta". Asa o fi...

Ingrediente

- un crap (fara cap si coada) - curatat, spalat si taiat in bucati potrivite
- saramura (o lingurita rasa de sare la un pahar cu apa - am folosit un pahar de 200 ml)
- 5 catei de usturoi
- cimbru
- ulei

Am uns pestele cu ulei si l-am pus pe gratar, sa se friga pe ambele parti. Partea asta a durat la mine cam 20 de minute, in conditiile in care am folosit un gratar din acela rotund cu capac. Intre timp am pregatit saramura: am pus intr-un vas apa cu sarea si am asteptat sa dea un clocot. Imediat ce pestele s-a prajit, l-am pus frumusel intr-un castron si am presarat cu feliute de usturoi si niscaiva cimbru. Am turnat apoi saramura si l-am acoperit cu capac.

Conform retetei, se lasa acoperit macar un sfert de ora, sa se patrunda bine. Atata spunea in carte, atata l-am tinut si eu, fix 15 minute, nici mai mult, nici mai putin...ca nu mai puteam de foame si de pofta :D



Un comentariu: