duminică, decembrie 20, 2009

Saleuri



Saleurile sunt unul din aperitivele mele preferate de sarbatori, de aceea am tinut neaparat sa va impartasesc si voua reteta. Sunt foarte fragede, usor crocante, excelente la un pahar de vorba cu familia si prietenii :)

Ingrediente

- un pachet de unt
- 250 g smantana
- faina cat cuprinde (intra in jur de 500 g)
- o lingurita de sare
- susan, chimen, mac sau cascaval ras (la alegere)
- un ou

Framantam bine toate ingredientele pana obtinem un aluat destul de elastic, bun de intins foi, pe care il invelim in celofan si il lasam la rece pana a doua zi.

Aluatul obtinut il impartim in doua. Din fiecare bila de aluat intindem cu sucitorul o foaie de ~2 mm grosime, pe care o ungem cu ou batut si o taiem cu rotita in fasii lungi de ~14 cm si late de 2 cm. Deasupra presaram susan, chimen, mac sau cascaval ras.

Majoritatea au fost cu susan, dar am facut si cateva cu chimen.



Asezam saleurile in tava si le introducem in cuptorul preincalzit, unde le vom lasa ~20 min la foc moderat, pana capata o culoare aurie.



Sunt nemaipomenite, merita incercate!







11 comentarii:

  1. Craciun fericit! Sanatate, multe impliniri si dragoste!

    Pupici si imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. Miha, iti multumesc tare mult pentru urarile de bine! Craciun fericit si tie, cu pace si liniste sufleteasca si multe momente frumoase alaturi de cei dragi!

    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multa sanatate, fericire in suflet, liniste in casa si multe impliniri in anul care vine, alaturi de cei dragi.
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult pentru urarile frumoase :) Sarbatori fericite si din partea mea!

    RăspundețiȘtergere
  5. si oul se pune in aluat, sau doar deasupra? sarbatori fericite si LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  6. Oul se bate foarte bine cu furculita (ca pentru omleta) si apoi, cu ajutorul pensulei de patiserie, se unge foaia de aluat - procedam in acest fel pentru ca semintele de mac, susan etc sa se lipeasca bine de aluat.

    Deci oul e doar pentru uns foaia, nu se pune si in aluat.

    RăspundețiȘtergere
  7. buna! eu acum ti-am descoperit blog-ul si imi surade ideea saleurilor, dar as avea o mica intrebare. cam cate grame are un pachet de unt?eu nu stau in romania, si sigur aici difera. mersi mult!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Ioana, la noi un pachet de unt are 200 g, am folosit de la mai multe firme si in principiu cam asta e gramajul.

    Ma bucur ca te-ai hotarat sa le incerci si spor la treaba! Imi cer scuze ca poate iti raspund mai tarziu, dar timp de vreo 2 luni nu prea voi avea acces la Internet decat din cand in cand.

    RăspundețiȘtergere
  9. super retete ! eu acum am dat intamplator peste blogul tau si nu ma satur citind ! iti voi nota sfaturile in caietul meu d ebucatarie si le voi pune in aplicare !
    monica dorcescu

    RăspundețiȘtergere