sâmbătă, octombrie 10, 2009

Supa de rosii

In copilarie, una din bucuriile mele de vara era supa de rosii facuta de mama, de-abia asteptam sa gust din ea. Nerabdarea mea se prelungea insa pana tarziu, in luna august, cand apareau rosiile de gradina, acelea mari si carnoase - da, pentru ca tocmai acesta este secretul unei supe reusite: rosiile bine, bine coapte, de buna calitate. Iar pentru un plus de savoare si aroma, vom imbogati supa cu frunze proaspete de patrunjel.

Pentru o supica de rosii asa gustoasa ca a mea va trebuie:
  • 1 1/2 kg de rosii
  • 3 morcovi (unul mai mare si doi mai mici)
  • patrunjel + pastarnac (cate o radacina)
  • o bucatica de telina
  • 1 ardei gras
  • 1 ceapa
  • 3 linguri de orez
  • o legatura de frunze de patrunjel
  • putin ulei

Intr-o oala cu 2,5 l de apa punem la fiert zarzavatul dat prin razatoarea mare (morcovul mare + patrunjelul + pastarnacul) + ceapa si ardeiul tocate marunt. Cand incepe sa fiarba adaugam orezul spalat bine si mai lasam la fiert cam 35 de minute.

Rosiile le taiem marunt si le punem la fiert, sa dea cateva clocote, apoi le pasam si le facem suc (pentru a indeparta cojile si semintele).

Separat, intr-o tigaita cu 4-5 linguri de ulei, punem la undit ceilalti doi morcovi rasi prin razatoarea mica (cam 8-10 minute la foc mic). Turnam apoi un polonic cu suc de rosii peste morcovul ras si mai asteptam sa dea cateva clocote.

Peste zarzavatul fiert adaugam sucul de rosii si morcovul undit si mai lasam sa fiarba 10 minute, la foc potrivit. La final punem frunzele de patrunjel tocate marunt. Mai lasam pe foc vreo 5 minute.

Si pentru ca tot mi-am amintit de copilarie, am scos din dulap castronelul meu preferat de cand eram mica si am pus supica in el. Asa de mult imi placea, incat uneori refuzam mancarea daca nu aveam in fata castronelul meu drag - universal si multifunctional as zice, bun si pentru supa, si pentru laptic, pilaf...si probabil pentru multe altele, dar nu mai tin minte, am sa o intreb pe mama:)

Un comentariu:

  1. Alexandru din Piatra Neamt18/3/11 13:09

    Astazi am dat peste acest blog si sunt bulversat de-a dreptul de cate retete bune sunt aici, de cat de bine arata toate, de modul in care sunt scrise si nu stiu sincer de care sa ma apuc mai intai :). Felicitari pentru tot ce contine acest blog. Are o caldura aparte pe care n-o intalnesti oriunde, sau mai bine zis, incepi s-o intalnesti tot mai rar.

    RăspundețiȘtergere