vineri, ianuarie 08, 2010

Salata de Boeuf



Probabil ca toata lumea stie sa faca salata de Boeuf, dar parca meniul Ralu's Little Kitchen nu ar fi complet fara atat de cunoscuta si indragita salata, nu?

Va scriu cantitatile folosite de mine:

- 6 cartofi potrivit de mari
- 6 morcovi
- 6 castraveti murati
- 1 piept de pui mai mare
- mazare (cat a incaput intr-o cana de 200 ml)
- maioneza din 5 galbenusuri crude
- mustar, sare si piper dupa gust

Mie-mi place sa mai pun si patrunjel (sau pastarnac), dar cei din familia mea nu prea sunt ei amatori de radacinoase, asa ca am facut fara :(

Pentru inceput, oparim carnea de pui, o spalam, apoi o punem la fiert in apa cu sare. In timpul fierberii o spumam de cate ori este nevoie, apoi o lasam sa se raceasca. Cartofii si morcovii ii fierbem in coaja. Cat despre mazare, desi o prefer pe cea congelata, de data asta am pus din conserva, pentru ca nu prea am avut conditii sa o fierb: toate (dar toate!) ochiurile aragazului erau ocupate!

Pana acum nu ne-am intrebuintat prea mult, insa distractia de-abia acum incepe :P, deci trageti aer in piept (briiizzz - a se citi breathe - ar spune o colega imitand accentul unei profesoare din facultate :PP) si nu va enervati - urmeaza gadileala, adica taiat si curatat cubulete morcovii, cartofii, carnea de pui si castraveciorii, o nimica toata :P



Toate acestea (plus mazarea) le punem intr-un castron mare, amestecam bine cu mana, apoi adaugam 3/4 din cantitatea de maioneza + mustar si sare dupa gust si mai amestecam pana se omogenizeaza bine. Trecem apoi compozitia pe un platou (farfurie), o netezim cu lingura si imbracam (sau nu) salata in restul de maioneza. Mai ramane doar decorul, dar la partea asta cred ca va descurcati si singuri, va trebuie doar gogosari, masline, felii de ou, castraveciori murati, morcovi, frunze de patrunjel sau orice altceva va mai place voua.



Cam asta a fost salata noastra la trecerea dintre ani :)

6 comentarii:

  1. ralu,ce talentata esti,superba ornarea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Simona, esti amabila ca de obicei :) Ar fi aratat si mai bine in bataia soarelui, dar asa e iarna...zile mohorate si destul de intunecate, deci mai greu cu pozele (de aia nici n-am pozat-o de aproape :D)

    RăspundețiȘtergere
  3. o salata delicioasa intr-o prezentare excelenta. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult de tot, Ina! Sincer nu prea ma pricep eu la decoruri artistice, tocmai de aceea am apelat la varianta asta - care din cate vad are mare priza la public hihi ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. eu pun si cate un mar in salaata..:)try it.

    RăspundețiȘtergere
  6. iti multumim frumos pentru idee,am ornat chiar doua :) la multi ani,anca si anda

    RăspundețiȘtergere