luni, ianuarie 11, 2010

Tort cu nuca si cacao



L-as numi, pe buna dreptate, tortul nostru de suflet: e tortul pe care l-am mostenit de la bica, l-a pregatit si mama ani de zile si l-am avut pe masa la multe aniversari si evenimente in familie. De data asta l-am facut pentru o dubla ocazie: Anul Nou si ziua lu' tata, care se suprapun :) La Multi Ani tata, sa-ti dea Dumnezeu multa sanatate si viata cat mai lunga!

Am facut tortul pe fuga, asa ca nu am imagini din timpul prepararii, fie-mi cu iertare :)

Ingrediente pentru blat

- 10 galbenusuri
- 7 albusuri
- 10 linguri zahar pudra
- 10 linguri pline cu nuca macinata
- 2 linguri pesmet
- 2 linguri faina
- un varf de cutit de sare

Ingrediente pentru crema

- 2 oua intregi
- un pahar de 200 ml plin cu zahar pudra
- 500 g unt (2 1/2 pachete)
- 3-4 linguri cacao
- esenta de rom (dupa gust)

Pentru insiropat avem nevoie de:

- 200 g zahar
- 400 ml apa
- esenta de rom (dupa gust)

Mod de preparare. Se freaca galbenusurile cu zaharul pana ce compozitia creste, dupa care se adauga, pe rand, nuca macinata, pesmetul, faina si sarea. Albusurile se bat spuma si se incorporeaza treptat in compozitie, amestecand incet cu spatula, de jos in sus. Se toarna compozitia intr-o forma de tort cu peretii detasabili cu diametrul de 24 cm (forma trebuie unsa in prealabil cu unt si tapetata cu hartie de copt) si se coace in cuptorul preincalzit aproximativ 40 de minute, la foc moderat. Cand scoateti blatul din cuptor, veti observa ca acesta a crescut destul de mult, dar pe masura ce se raceste, se mai lasa putin: nu va speriati, e normal!

Crema. Se bat ouale la bain-marie cu zaharul pudra si se lasa sa se raceasca. Separat se freaca untul spuma (dupa ce am scos apa din unt) si se adauga 3-4 linguri de cacao (cernuta). Se inglobeaza in unt crema din galbenusuri + zahar, apoi se pune esenta de rom dupa gust.

Siropul. Se pun intr-o craticioara apa + zaharul, se lasa sa dea cateva clocote, iar dupa ce siropul s-a racit se adauga esenta de rom.

Asamblarea. Blatul se taie in doua pe orizontala, se insiropeaza prima foaie, iar deasupra se intinde cu cutitul jumatate din cantitatea din crema. Se asaza deasupra cea de-a doua foaie, se insiropeaza si ea, dupa care se imbraca tortul in crema si se orneaza tot cu crema, cat ne-a mai ramas :P

Nu l-am ornat prea frumos, nu prea am eu rabdare la partea asta, dar nu s-a suparat nimeni, nici n-aveau cum dupa ce i-am tratat cu asa felii sanatoase :P





4 comentarii:

  1. Foarte bine arata! Si ciocolatos! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ciocolatos, cremos si delicios ;) Miha, ma bucur mult ca-ti place tortuletul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  3. arata foarte bine. cred ca e delicios.....si decorul imi place ....

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum merg sa il prepar sa vedem ce va iesi ,arata cel mai bn dintre toate retetele rasfoite.Multumesc pt reteta postata.:*

    RăspundețiȘtergere