joi, septembrie 24, 2009

Tarta cu prune si nuci

Pe timp de vara prefer sa renunt la dulciurile complicate, cu creme grele, foi sau aluaturi dospite in favoarea deserturilor simple si savuroase cu fructe. De pe la sfarsitul lui mai, cand se ivesc din tufe, timid, primele capsune si pana tarziu in toamna, cand vine vremea prunelor, perelor si gutuilor, avem parte de o adevarata parada a fructelor. Acum sezonul lor e cam pe sfarsite, asa ca profit de ultimele fructe care se mai gasesc pe tarabe si am sa fac tarta mea preferata - cea cu prune si nuci.

Ingrediente pentru aluatul dulce

  • 250 g faina
  • 125 g unt
  • 3 linguri de zahar
  • 1 pliculet de zahar vanilat
  • 1/2 de lingurita de sare
  • 1 ou
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 3 linguri de lapte

Pentru compozitia pentru acoperit ne sunt necesare:

  • 1 lingura de faina
  • 1 lingura de zahar
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 3 linguri de lapte
  • 5 linguri de smantana
  • 1 ou

Mai pregatim de asemenea si 100 g de nuci pisate.

Frecam untul cu zaharul + zaharul vanilat, apoi adaugam oul, laptele, coaja rasa de lamaie si sarea. Mie mi s-a intamplat odata sa uit de sare - rezultatul a fost o tarta fara pic de gust. Inglobam treptat si cantitatea de faina. Se obtine o coca nisipoasa, nu prea moale. Lasam aluatul sa se odihneasca la frigider timp de o jumatatate de ora.

Cat timp aluatul sta la frigider, spalam prunele, le taiem jumatati si le scoatem samburii. Pregatim apoi compozitia pentru acoperit, amestecand ingredientele mentionate mai sus.

Cand au trecut cele 30 de minute, luam aluatul de la frigider si il intindem cu sucitorul, dandu-i o forma rotunda.

Punem aluatul in forma de tarta unsa cu unt si cu degetul mare ridicam din coca o margine inalta cam de 2 1/2 cm. Daca aluatul de pe fundul tartei este mai subtire in unele locuri il captusim cu bucatele de aluat (la mine n-a fost nevoie).

Presaram apoi fundul tartei cu nuci pisate (nu macinate). Asezam deasupra prunele taiate in jumatate si acoperim cu compozitia, cat mai uniform. Lasam tarta cca. 50 de minute in cuptorul potrivit de cald.

Eu am facut tarta seara, pentru niste prieteni care urmau sa vina la mine a doua zi si absolut toata lumea s-a aratat super incantata de rezultatul final. Unora le-au placut prunele zemoase si parfumate si stratul de nuci pisate, altii au remarcat compozitia cu aroma discreta de lamaie sau aluatul usor crocant si deosebit de fraged, care se topeste in gura. Vedeti si voi in poza minunatia de tarta!!!

5 comentarii:

  1. buna
    arata foarte bine tarta ta!
    am totusi o nelamurire - care unt il frecam? - la ingrediente nu gasesc nici un unt?!

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Anonim: scuze, am uitat sa trec untul la ingrediente, itit trebuie 125 g, adica ceva mai mult de 1/2 pachet! Modific acum si in postare, multumesc foarte mult ca mi-ai atras atentia!

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc - raspunsul a venit foarte rapid,dar eu am fost si mai rapida(cand am pus intrebarea eram pregatita de atac)...
    am facut tarta si am pus jumatate de pachet de unt-am presimtit eu ca asa trebuie...
    tarta nu mi-a iesit asa frumoasa ca a ta - am folosit prune din compot si erau cam storcoflite -dar e delicioasa!cu siguranta o voi mai face
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc pentru raspunsul rapid,dar eu am fost si mai rapida - eram pregatita sa prestez cand am vazut ca lipseste untul si dupa ce am pus intrebarea(poza prajiturii imi facea cu ochiul) m-am gandit sa o fac asa cum ma taie capul-cu 1/2 pachet de unt
    am nimerit si prajitura a iesit delicioasa,dar nu asa aspectuasa ca a ta-eu am folosit prune din compot si erau cam storcoflite...
    cu siguranta o voi mai face
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut si eu tarta, dar cu migdale in loc de nuci, ca asta am avut. Si am mai adaugat faina ca mi se parea mie prea moale aluatul...dar nu trebuia sa fac asta, a iesit un pic tare. Plus am folosit o tava mai mica cred, si atunci strat mai gros, s-a copt mai greu. In fine, invatam facand, nu?
    Faina reteta, probabil o sa mai incerc si altadata :)

    RăspundețiȘtergere