miercuri, septembrie 02, 2009

Tochitura de pui

Tochitura este unul dintre cele mai apreciate feluri culinare de la noi, nelipsind din meniul niciunui restaurant cu specific romanesc. Tochitura traditionala include bucati mici de carne de porc (de tot felul: fleica, costita, sorici, carnaciori, organe), prajite cu adaos de mirodenii si servite alaturi de mamaliguta calda, branza sarata (cas de oaie, branza de burduf) si oua facute ochi. Da, aceasta este alegerea mea pentru reteta de astazi. Probabil va intrebati: cum, tochitura in miez de vara (de fapt toamna de acum, desi la cele 30 de grade de afara nu s-ar zice) ? Ei bine, da, mi s-a pus pata si nu m-am lasat pana nu mi-am vazut moftul in farfurie. Si ca sa nu fiu chiar atat de exagerata, am ales o varianta ceva mai usoara a traditionalei tochituri: cea cu carne de pui, dupa o reteta prezentata de curand intr-o emisiune culinara si care mie mi-a placut foarte mult.

Ingrediente
  • 1 piept de pui
  • 4-5 ciuperci
  • 1 rosie
  • vin alb demisec
  • branza de burduf
  • malai
  • 1 legatura mica de marar
  • oua (cate unul de fiecare persoana)

Pieptul de pui taiat cubulete se pune la calit in 2-3 linguri de ulei incins (sau in unt). Daca aveti pui din curte de la bunica (cum am avut eu, hehe :P), va sfatuiesc sa-l caliti in grasimea proprie, este cu mult mai gustos asa (inutil sa mai pomenesc si de miros...mmm...; apropo, puiul de tara e perfect pentru aceasta reteta ;)). Asadar calim puiul cateva minute, pe o parte si pe alta, pana ce bucatile devin albicioase, dar fara a le lasa sa se rumeneasca. Punem si ciupercile taiate bucati mai groase si acoperim tigaia cu un capac, sa se inabuse impreuna cu puiul. Se condimenteaza cu sare si piper, dupa gust. La mine toata operatiunea a durat cam 50 de minute.

Adaugam rosia taiata cubulete (pe care am decojit-o si careia i-am scos semintele) + mararul tocat finut + putin vin alb demisec (cam cat incape intr-o ceasca de cafea). Se fierbe la foc potrivit, pana scade bine.

Buun, partea grea a trecut! Acum repede mamaliguta (ne grabim, ca ne e foame :D): intr-un ceaun se pune apa la fiert (cam 2 cani mari, vreo 600 ml in total) cu 1 lingurita rasa de sare. Cand incepe sa fiarba se pune malaiul grisat, in ploaie, amestecand mereu cu o lingura de lemn, sa nu se faca cocoloase. In 5-10 minute e gata, iar dupa ce s-a facut o rasturnam pe un fund de lemn. Urmeaza asamblarea. Fiecare farfurie se aranjeaza in felul urmator: in mijloc mamaliga aburinda, in jurul ei branza, pe margine carnita cu ciuperci, iar la sfarsit trantim peste mamaliga ochiul prajit. O strasnica mancare pe care am servit-o alaturi de un pahar de vin rosu, mai usor si mai subtire, pe care insa, din cauza mirosurilor ametitoare din bucatarie, am uitat sa-l mai trag in poza :P. Dar ma credeti pe cuvant, nu-i asa? :)



Un comentariu: