sâmbătă, februarie 06, 2010

Cornulete fragede cu nuca


Am constatat ca multe dintre gospodine sunt nemultumite atunci cand vine vorba de retetele de cornulete: ba le ies "clei", ba prea nisipoase, ba niste "ghiulele" tari ca piatra. Din fericire, eu n-am avut niciodata motive sa ma plang, deoarece mi-a ramas de la bunica o reteta foarte speciala, cu care ii rasfat mereu pe cei dragi si cu care multi musafiri am mai imbiat. Nu sunt facute dupa o reteta clasica, luata cap-coada dintr-o carte de bucate, ci reprezinta mai curand o adaptare a unei retete de prajituri uscate cu nuca. Mie mi-au indulcit copilaria si nu stiu daca mi-as putea imagina sarbatorile fara ele, cornuletele mele dragi, atat de prietenoase (nu-i asa ca sunt cele mai prietenoase prajiturele?!), gingase si delicate, pline de nuca si ninse cu zahar pudra... Iar cat de bune si fragede sunt va puteti convinge doar incercand reteta ;)

Ingrediente pentru aluat

- 400 g UNT (nu inlocuiti untul cu margarina pentru ca rezultatul nu va mai fi acelasi)
- faina cat cuprinde pentru a obtine un aluat potrivit de moale (in jur de 500-600 g)
- 5 linguri zahar
- 4 galbenusuri

- 1/2 lingurita sare

Pentru umplutura de nuca avem nevoie de:

- ~400-500 g nuca macinata
- cateva linguri de lapte
- zahar dupa gust, in functie de cat de dulce preferati umplutura


Mod de preparare. Se freaca untul spuma cu zaharul, se adauga galbenusurile + sarea + faina si se amesteca toate, iar aluatul obtinut se da la frigider pana a doua zi.

Umplutura. Se pune nuca macinata intr-un castron, se amesteca cu zaharul si se adauga laptele, putin cate putin, pana rezulta o compozitie potrivit de moale, cat sa poata fi intinsa pe foaia de aluat.



Se ia cate o bucata de aluat si se intinde cate o foaie (groasa de 2 mm) care se taie bucati in forma de triunghi, se pune pe partea lata putina umplutura de nuca...



...si se ruleaza apoi catre colt pentru a obtine o semiluna.



Se asaza in tava unsa cu unt si se coc la foc moderat 25-30 de minute.




Se pudreaza cu zahar cat sunt inca caldute (nu fierbinti).












5 comentarii:

  1. Vai mi-ai adus aminte de copilarie! Cand umblam cu punga cu cornulete fragede cu nuca si rahat dupa mine facute de bunica! Si dupa ce le mancam pe toate lingeam punga de zaharul pudra hehe :) Multumesc pentru reteta, o incerc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca te-ai hotarat sa le incerci, ai sa vezi ce bune si fragede ies ;) Si cu cat trece timpul, cu atat se fac mai bune. Dar grija mare, sa nu scapi prea multa faina, vezi sa-ti iasa un aluat molcut, cat sa poata fi intins.

    Ehe...crezi ca nu stiu cum e cu zaharul pudra? I know what you're talking about, my friend :P

    RăspundețiȘtergere
  3. cu rahat sunt mai gustoase

    RăspundețiȘtergere