vineri, octombrie 30, 2009

Salata de vinete

Daca sunteti la primele incercari in bucatarie si n-ati mai facut pana acum salata de vinete, imi asum eu rolul de a va explica aceasta reteta, pas cu pas. Asadar o reteta pentru gospodinele incepatoare :)

In primul rand urmariti sa alegeti vinete inchise la culoare, cu coaja lucioasa, nu prea mari si elastice la apasare: aceastea sunt semnele dupa care recunoastem daca vinetele sunt proaspete.

Inainte de a coace vinetele, va recomand sa acoperiti aragazul cu folie de aluminiu (eu tin in permanenta folie, nu numai cand coc vinete). Vinetele se pun pe o tabla groasa asezata pe aragaz si se intorc pe toate partile, pana coaja se innegreste si capata aspectul unei cruste.

Se iau de pe tabla si se curata cat sunt inca fierbinti (altfel se innegresc). Coaja si cotorul se indeparteaza cu grija, folosind coada unei linguri de lemn. Din cand in cand este nevoie sa clatim coada lingurii cu apa rece, pentru a indeparta cojitele negricioase (care se lipesc de ea).

Miezul se ia cu lingura (culegem tot, sa nu mai ramana nimic :P)...

...si se desface in fasii care se intind pe un tocator inclinat, unde se lasa timp de cateva ore, pana se scurge bine sucul din vinete.

Se toaca vinetele cu un cutit de lemn, ...



... se pun intr-un castron de portelan si se sareaza dupa gust. Se adauga ulei, putin cate putin, si se freaca bine, folosind o lingura de lemn. Se taie foarte fin o jumatate de ceapa (mica) si se amesteca cu vinetele.

Pregatim maioneza, conform instructiunilor de aici. In vasul in care am facut maioneza punem cateva linguri din pasta de vinete, amestecam bine (intr-un singur sens), apoi incorporam amestecul obtinut in castronul cu salata, pana la completa omogenizare. Si gata!



Eterna si fascinanta noastra salata de vinete, deja stiti cat de buna e :)

3 comentarii:

  1. Mi-ai facut pofta. Eu fac salata de vinete cu ardei copti, mi se pare mult mai buna. Din pacate sunt singura din casa care mananca salata de vinete dar tot mi-am pus la congelatori( de pe vremea cand vinetele erau 60 bani) cateva pungute cu vinete si ardei pentru cand mi se face pofta, cum ar fi acum...:). Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte buna cu ardei copti. Si cu fripturica de pui alaturi...
    Am pus si eu vinete in congelator, tot cand erau ieftine, insa pe acelea le tin pentru sarbatori. Acuma am mai facut o serie pentru ca am vazut pe blog la Catalina si mi s-a facut si mie pofta :D

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bine arata si frumos prezentata, nu ai cum sa dai gres, o sa incerc si eu reteta :)

    RăspundețiȘtergere