miercuri, august 26, 2009

Briose cu afine

Reteta e din Secretele bucatariei nr. 08/2009, unde apare sub denumirea de Placinta pufoasa cu afine. Eu am preferat sa torn compozitia obtinuta in forme de briose.

Ingrediente

- 160 g unt
- 160 g zahar
- 3 oua
- 450 g faina
- 1 plic praf de copt
- 5 linguri de lapte
- coaja rasa de la o lamaie
- 1 pliculet zahar vanilat (nu era in reteta, am pus eu)
- un varf de cutit de sare
- 2 fiole de esenta de rom
- afine (eu am avut cam 250-300 g afine, dar nu le-am folosit pe toate)

Frecam untul cu zaharul, adaugam ouale, iar deasupra radem coaja de lamaie. Punem si sarea.

Adaugam treptat faina + praful de copt stins cu zeama de lamaie, alternand cu laptele si romul.

Obtinem un aluat moale, din care turnam 2/3 intr-o tava unsa cu unt (sau in 25 de forme mici, asa cum am facut eu).

Asezam deasupra afinele; in fine, deasupra vine si restul de aluat. Se lasa la cuptor cca. o ora.

Proaspat scoase din cuptor.

F. scumpele si f. gustoase! Enjoy! :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu