vineri, septembrie 04, 2009

Oua umplute cu pateu

Ouale umplute cu pateu sunt unul din aperitivele preferate in familia mea: la zile aniversare, la ocazii mai speciale, dar mai ales de sarbatorile de Paste. In plus, atunci cand ma trezesc cu musafiri la usa si nu stiu ce sa le pun pe masa, reteta de oua umplute ma salveaza intotdeauna. Eu mi-am facut si aseara o portie, nu pentru vreun eveniment deosebit, ci pentru ca...am uitat ce gust au, bine? :P

Ingrediente

  • 6 oua + 1 ou (pentru maioneza)
  • 4 linguri de maioneza
  • 1 cutie de pateu de ficat (eu folosesc de la Facos) - tinut la temperatura camerei
  • putin coniac (am spus putin :P)
  • sare si piper
  • salata verde

Fierbem bine ouale tari, apoi le decojim si le taiem de-a lungul. Scoatem galbenusurile cu o lingurita; pastram un galbenus (pentru maioneza), iar pe celelalte le zdrobim cu furculita (sau cu pasatorul de cartofi).

Preparam maioneza dintr-un galbenus crud si unul rascopt, apoi inglobam in ea pateul, cate putin, amestecand continuu. La urma luam o cantitate mica din aceasta compozitie si o amestecam cu galbenusurile zdrobite. Frecam bine, apoi incorporam compozitia obtinuta in farfuria mare cu maioneza. Potrivim de sare si piper, apoi adaugam o lingurita de coniac. Dam la frigider sa se intareasca putin.

Umplem jumatatile de albusuri cu un cornet (sau pur si simplu cu lingurita) si le dam la frigider.

Servim ouale pe un platou, pe frunze de salata verde. Pofta buna!


5 comentarii:

  1. Eu mai adaug si gogosar murat tocat fin in pateu.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Anonim, variantele de umplutura pentru oua sunt nenumarate: cu pateu, ciuperci, ton, branza, sunca, la care se pot adauga multe alte ingrediente, ca de exemplu: castreveciori murati, marar, patrunjel, codite de ceapa verde, mustar etc.

    Reteta pe care am pus-o pe blog e preferata mea in ceea ce priveste ouale umplute. Dat fiind insa faptul ca galbenusul de ou + pateu + maioneza e o combinatie mai grea, recomand ca ouale sa sa serveasca pe frunze de salata proaspata. Cam acelasi rol il are si gogosarul murat, de a mai atenua gustul destul de greoi al umpluturii. Oricum, mi se pare ok cu gogosar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu stiu ca intotdeauna pentru mesele spaciale de Sarbatori pregateam si un platou cu Pate de ficat uns pe feliute mici de franzela ornate cu o frunzulita mica de marar proaspat si un cubulet mic de castravecior murat.
    Frecam 300 gr. pate ficat cu 100 gr. unt la temperatura camerei. Adaugam dupa gust sare si piper, apoi ungeam felioare mici de franzela, le ornam si serveam pe foi nu prea mari de salata verde stropite cu picaturi de lamaie lamaie. Era delicios.

    RăspundețiȘtergere