luni, octombrie 19, 2009

Varza cu carne de porc

Acum cateva saptamani am gasit intr-un supermarket o carne de porc tare frumoasa, asa incat am cumparat o cantitate mai mare. M-am ocupat intai de pastaile cu carne si mi-a mai ramas destul si pentru aceasta preagustoasa mancare de varza.

Ne sunt necesare:
  • 1 kg de carne de porc (pulpa + piept cu os am avut eu)
  • o varza de 2 kg
  • 5 ardei grasi
  • 6 rosii
  • 150 ml de bors proaspat
  • cimbru

Carnea se spala, se portioneaza, se opareste, apoi se spala din nou si se pune la fiert in apa curata (apa sa fie atat cat sa acopere carnea). Se fierbe la foc moderat (la mine a durat in jur de o ora). Daca apa scade si carnea ramane tot tare, se mai adauga apa pana se inmoaie carnea.

Cand carnea este aproape fiarta, se pun varza tocata fideluta si frecata cu sare + ardeii taiati marunt si se continua fierberea, inca 50-60 de minute. Se potriveste de sare si piper.

Rosiile, curatate si spalate, se oparesc, se curata de pielita, se taie marunt si se pun la fiert separat intr-o craticioara, timp de 20 de minute.
Cu 10-15 minute inainte de sfarsitul fierberii, punem rosiile si mai lasam pe foc inca un sfert de ora.

Acrim varza cu bors, iar pentru o aroma deosebita adaugam si o crenguta de cimbru. Mai lasam sa dea vreo 2-3 clocote si gat', am terminat!

Serviti fierbinte, cu o "minunata falie de mamaliguta" (D.Zamfirescu) alaturi si cu muuult ardei iute... Nu stiu daca se distinge clar in poza, dar mancarea era atat de fierbinte incat iesea aburul din ea...

3 comentarii:

  1. imi si imaginez cat de buna trebuie sa fie

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, foarte buna, una din preferatele mele...Desi nu foarte elaborata sau pretentioasa, e o mancare deosebit de gustoasa.
    Catalina, ma bucur ca ai trecut pe la mine, te mai astept!

    RăspundețiȘtergere
  3. multumesc frumos de reteta,foarte buna!

    RăspundețiȘtergere